Een mooie bedrijfswebsite bouwen die zorgt voor meer omzet is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Vaak komt het werken aan de website bij veel ondernemers en bedrijfseigenaren ergens onderaan het prioriteitenlijstje te staan. Om jou een handje op weg te helpen geven wij jou in dit artikel drie belangrijke tips voor het opzetten van een krachtige website die jou meer leads en sales op zal leveren.

Tip #1 Ontwerp is belangrijk

Er is geen indruk helemaal hetzelfde zoals een eerste indruk. Daarom moet de eerste indruk van uw website op jouw  bezoekers een goede zijn. De beste manier om dit te doen is om het clean te houden, het eenvoudig te houden en ervoor te zorgen dat de website jouw merk positief weerspiegelt.

Niets schreeuwt amateur-uur als een lelijke site die moeilijk te gebruiken is, moeilijk om te navigeren en moeilijk om van te genieten. Minder is altijd meer en design is belangrijk, dus wees niet bang om een ​​beetje extra tijd of een beetje extra geld hieraan uit te geven, zodat je jouw beste digitale voet voorwaarts zet.

Tip #2 Bevestig om te converteren

Een van de belangrijkste principes bij effectief webdesign is dat je altijd onthoudt dat de knop ‘Terug’ slechts een klik verwijderd is. Dit is waarom u ervoor wilt zorgen dat u onmiddellijk uw bezoekersvraag beantwoordt over “ben ik op de juiste plaats” door een duidelijke en meeslepende slogan te plaatsen op een prominente plaats, bij voorkeur vooraan en in het midden wanneer iemand uw site voor het eerst bezoekt.

Houd het overzichtelijk, en houd het simpel, en verwar uw bezoekers vooral niet met mooie praatjes of jargon. Je slogan is niet de plek om overdreven creatief te zijn.

Tip #3 Live chat uitbesteden

Om de bezoeker snel en gemakkelijk meer helderheid en duidelijkheid te verschaffen op jouw website, helpt het om te investeren in een goede live chat functionaliteit. Bezoekers van jouw website willen vaak direct antwoord, bijvoorbeeld op vragen zoals wat jouw product of dienst inhoudt of wat de unieke voordelen zijn ten opzichte van de concurrentie. Live chat is simpelweg het voeren van een gesprek met online getypte berichten tussen twee of meerdere personen. Op die manier wordt jouw bezoeker direct en live ondersteund. Live chat is uiteraard een heel laagdrempelige manier voor bezoekers van jouw website om in direct contact te komen met jouw bedrijf. Als je dit professioneel wilt aanpakken en veel tijd wilt besparen kun je het beste live chat uitbesteden bij een professionele partij, zoals Bconnect.